Monday 27 November 2017

Enb 0 215 Binære Alternativer


ENBSeries v0.113 for TES Skyrim POSTING ENBSERIES BINARY FILES ON NEXUS SITES ER STRIKT FORBUDT Advarsel Denne versjonen har forenklet solstråle effekt. Besøk forum, det er et emne om denne versjonen. bFloatPointRenderTarget1 må settes inn i SkyrimPrefs. ini-filen for å gjøre dette modarbeidet. Start SkyrimLauncher. exe for å konfigurere videoalternativer på nytt. v0.112: Denne versjonen ligner på 0.103, men med ny skyggeeffekt, bugfix for parallax, optimalisering. Ytelse i denne versjonen optimalisert for ATI-videokort også, men jeg har ikke maskinvare for testing, så ikke sikker på hvordan det fungerer på praksis. Ikke sett ForceFakeVideocardtrue i denne versjonen, det er nå for feilrettingsmodus og vil bli fjernet senere. Parallax bugfix bør også fungere for ATI brukere (mod er her skyrim. nexusmodsdownloadsfile. phpid16919). Delvis endret kode for SSAO og Indirekte Lighting-blanding for bedre kvalitet, endret metode for beregning av avstandsfaktorer for disse effektene (FadeFogRangeDay, FadeFogRangeNight). Endrede detaljerte forhåndsinnstillinger for skyggekvalitet (-1 er ekstrem, 0 er høy, 1 er midt, 2 er lav) for bedre detaljer. v0.110: Versjonen ligner på 0,103, men med ny skyggeeffekt, bugfix for parallax, optimalisering. Best ytelse med NVidia-kort midlertidig, men ATI-brukere kan også bruke denne versjonen, den har rettelser for feil med 1.5.26.0 patch (sett ForceFakeVideocardtrue). For NVidia-brukere oppretter ikke denne versjonen falsk videokort ENB, så du må omdefinere grafiske alternativer ved spilloppstartingsprogrammet hvis tidligere brukt modifikasjon 0.103 eller tidligere versjon. v0.109: Test beta-versjon for NVidia-kort med stor optimalisering. v0.108: Forenklet versjon med mange effekter fjernet, men ytelsen er veldig høy. v0.106: Optimalisert kode for å gjøre det mindre cpu avhengig. v0.103: Implementert eksperimentell kode for injektor i stedet for standart d3d9 wrapper. Dette kan være nyttig for brukere med Optimus bærbare datamaskiner eller for de som bruker overleggsverktøy som EVGA, Afterburn, D3D Overrider, XFire og andre. Grafiske endringer kommer bare tilbake til SSAO-koden fra versjon 0.099 med mindre oppdatering av indirekte lysintensitet. v0.102: Tatsudoshi: Faste få bugs, det meste arbeidet er gjort for å øke ytelsen (ikke alle ennå). Mange feil av tidligere versjon er fortsatt her, dårlig fikse dem senere. v0.101: Faste bugs av tidligere versjon (minst hva som ser). Lagt til kode for programmerbar ekstern dybdeskarphet-effekt (bare lagt til, men todo). Med ne enbeffectprepass. fx shader-fil kan du gjøre mer enn bare dybdeskarphet, den blir utført før enbeffect. fx og arbeider med hdr-verdier i multipass-modus (opptil 8 pass). Endret standard av eksterne shaders, fjernet ScreenScaleY og ScreenSize erstattet av vektor med 4 verdier. De fleste gamle effekter vil ikke fungere, erstatte dem ScreenScaleY med ScreenSize. z og float ScreenSize med float4 ScreenSize. Økt kvalitet på blomst og fjernet parametere med radius 1 og 2 for det. v0.100: Fjernet parameter CyclicConfigReading (det leser konfigurasjonsfil hvert 5. sekund), fra nå av vil dette bli håndtert ved å trykke på en knapp BACK (kan endres KeyReadConfig). Lagt til nesten all kode fra patchet mitt AntiFREEZE TES Skyrim 0.096, inkludert de fleste av parametrene. FPS limiter implementert, fps counter. Skjermbildeopptak er tilbake, men forskjellig nøkkel tilordnet. SSAO effekt har nå ekstra lite versjon. For å bytte den oppsettparameter UseIndirectLightingfalse i enbseries. ini-filen og start spillet på nytt. Tilleggsverdier for å kontrollere SSAO-avstand i forhold til tåkeavstand. Natt og dagstid er skilt. Egenskaper for tilpasning i enbseries. ini er ferdig, men de er delvis klemmet av grenser i enbeffect. fx, så hvis du ønsker å kontrollere bare ved enbeffect. ini, fjern grensekode i shader (eller vent når det er dårlig å legge ny skygger). Lagt til parametere for SubSurfaceScattering for å redusere belysning i skygger for tegn og stygg tynn linje på dem (spillfeil). Lagt parameter for kontroll av lys fra vinduer, men det påvirker noen fx, for eksempel fryse stave. Lagt ShadowObjectsFix til å bruke skygger fra fjell riktig. Ulike feilrettinger. SSAO arbeider med antialiasing. v0.099: Fast krasj om kvelden. Lagt til paletttekststøtte (enbpalette. bmp, tga, png-filer). Fjernet kode for skjermdumplegging. SSAO deaktivert som standard, aktiver det i enbseries. ini, parameter UseAmbientOcclusiontrue og kontroller at antialiasing ikke er aktivert av spill eller drivere. Ikke testet med andre d3d9.dll-filer, og de støttes ikke nå. v0.098: Implementert kode fra AntiFREEZE patch for å fikse noen spillbugs og øke stabiliteten med dette modet. Lagt til parametere for å kontrollere miljømessig tåke. v0.097: Jeg kommer til å være gal med å fikse spillbugger for å få det til å fungere med ENBSeries, offisielle patcher ødelegger fremgangen min hver gang, så jeg bestemte meg for å slippe lysversjonen. Krasjer av spillet 1.1 skjer veldig ofte (i hvert fall på min PC), de er ikke interne modifikasjonsfeil. Maskinvare antialiasing (multisampling) støttes ikke for øyeblikket, slik at SSAO fungerer riktig, deaktiver antialiasing (msaa). Optimalisering ikke anvendt, samme som i andre første versjoner av ENBSeries, hvis du ønsker å få høyere framerate, slå av SSAO eller redusere kvaliteten på den. Spillet har noen merkelige feil som ikke har blitt løst, for eksempel på innvendige steder, direkte lys aktivert og brukt fra bunnen eller fra siden (søndag, uh), så økende intensitet er ikke bra, bedre å redusere alle andre verdier sammen og øke total lysstyrke i etterbehandling shader enbeffect. fx. Brukere, som allerede har tweaked parametere for GTA 4 versjonen, vil ikke ha mye problemer med denne. Ikke endre SubSurfaceScattering parametere, spillet har feil for tegn og dårlig fikse det når den nyeste offisielle oppdateringen slippes ut (lys tynn linje på huden). Opphavsretts kopi 2007-2017 Boris VorontsovCFTC Svindel Advisories Commodity Futures Trading Commissions (CFTC) Kontor for forbrukerutvidelse og Securities Amp Exchange Commissions Office of Investor Education og Advocacy utsteder denne Investor Alert for å advare om svindelbare ordninger som involverer binære alternativer og deres handelsplattformer . Disse ordningene inkluderer angivelig å nekte å kreditere kundekontoer, nekte fondets godtgjørelse, identitetstyveri og manipulering av programvare for å generere tapende bransjer. Binære alternativer Binære alternativer er forskjellig fra mer konvensjonelle alternativer på signifikante måter. Et binært alternativ er en type opsjonskontrakt der utbetalingen vil avhenge helt av utfallet av en jano-proposisjon. Jano-proposisjonen gjelder typisk om prisen på et bestemt aktiv som ligger under det binære alternativet, vil stige over eller falle under en spesifisert mengde. For eksempel kan yesno-proposisjonen som er koblet til det binære alternativet være noe like enkelt som om aksjekursen på XYZ-selskapet vil være over 9,36 per aksje klokken 2:30 på en bestemt dag, eller om prisen på sølv vil være over 33,40 per unse klokka 11:17 på en bestemt dag. Når opsjonsinnehaveren oppnår et binært alternativ, er det ingen videre beslutning for innehaveren om å gjøre det mulig å utøve det binære alternativet fordi binære alternativer trener automatisk. I motsetning til andre typer opsjoner gir et binært alternativ ikke rett til å kjøpe eller selge den underliggende eiendelen. Når det binære alternativet utløper, vil opsjonsinnehaveren motta enten en forhåndsbestemt mengde kontanter eller ingenting i det hele tatt. Gitt all-or-nothing utbetalingsstruktur, blir binære alternativer noen ganger referert til som alt-eller-ingenting-alternativer eller avkastningsalternativer. Binære opsjonshandelsplattformer Noen binære alternativer er notert på registrerte børser eller handlet på et utpekt kontraktsmarked som er underlagt tilsyn av amerikanske regulatorer som henholdsvis CFTC eller SEC, men dette er bare en del av det binære alternativmarkedet. Mye av markedet for binærvalg opererer via Internettbaserte handelsplattformer som ikke nødvendigvis oppfyller gjeldende amerikanske forskriftskrav. Antall internettbaserte handelsplattformer som gir mulighet til å kjøpe og handle binære alternativer, har økt de siste årene. Økningen i antallet av disse plattformene har resultert i en økning i antall klager om bedrageriske kampanjer som involverer binære options trading plattformer. Vanligvis vil en binær alternativer Internett-basert handelsplattform be en kunde om å sette inn en sum penger for å kjøpe en binær opsjonssamtale eller sette kontrakt. For eksempel kan en kunde bli bedt om å betale 50 for en binær opsjonskontrakt som lover 50 avkastning dersom aksjekursen på XYZ Company er over 5 per aksje når opsjonen utløper. Hvis utfallet av jano-proposisjonen (i dette tilfellet at aksjekursen på XYZ Company vil være over 5 per aksje på den angitte tiden) er fornøyd, og kunden har rett til å motta den lovede avkastningen, sies det binære alternativet å utløpe i pengene. Hvis imidlertid utfallet av jano-proposisjonen ikke er oppfylt, er det binære alternativet sagt å utløpe ut av pengene, og kunden kan miste hele innskuddssummen. Det finnes variasjoner av binære opsjonskontrakter der et binært alternativ som utløper ut av pengene kan gi kunden rett til å motta tilbakebetaling av en liten del av innskuddet for eksempel, men det er ikke typisk tilfellet. Faktisk kan noen binære alternativer Internettbaserte handelsplattformer overstige gjennomsnittlig avkastning på investering ved å annonsere en høyere gjennomsnittlig avkastning på investeringen enn en kunde bør forvente gitt utbetalingsstrukturen. For eksempel, i eksemplet ovenfor, antar en 5050 sjanse for å vinne, har utbetalingsstrukturen blitt utformet på en slik måte at forventet avkastning på investeringen faktisk er negativ. som medfører et netto tap for kunden. Dette skyldes at konsekvensen dersom opsjonen utløper ut av pengene (omtrent 100 tap) vesentlig oppveier utbetalingen dersom opsjonen utløper i pengene (ca. 50 gevinst). Med andre ord, i eksempelet ovenfor, kan en investor forvente i gjennomsnitt å miste penger. Investor Klager relatert til svindelbare binære opsjoner Trading Platforms CFTC og SEC har mottatt mange klager om svindel knyttet til nettsteder som gir mulighet til å kjøpe eller handle binære alternativer gjennom internettbaserte handelsplattformer. Klagerne faller inn i minst tre kategorier: nektelse av å kreditere kundekontoer eller refundere midler til kunder identitetstyveri og manipulering av programvare for å generere tapende handler. Den første kategorien av påstått bedrageri innebærer nektelse av bestemte Internettbaserte binære opsjonshandlingsplattformer for å kreditere kundekontoer eller refundere midler etter å ha akseptert kundepenger. Disse klager involverer vanligvis kunder som har lagt inn penger i sin binære opsjonshandelskonto, og som deretter oppfordres av meglere over telefon til å sette inn flere midler i kundekontoen. Når kundene senere forsøker å trekke tilbake sitt opprinnelige innskudd eller avkastningen de er blitt lovet, vil handelsplattformene angivelig avbryte tilbakekallingsforespørsler fra kunder, nekte å kreditere sine kontoer, eller ignorere telefonsamtaler og e-post. Den andre kategorien av påstått bedrageri innebærer identitetstyveri. For eksempel antyder enkelte klager at visse Internett-baserte binære alternativer trading plattformer kan samle kundeinformasjon som kredittkort og driver lisens data for uspesifiserte bruksområder. Hvis en binær alternativer Internett-basert handelsplattform ber om fotokopier av kredittkort, førerkort eller annen personlig informasjon, oppgir du ikke informasjonen. Den tredje kategorien av påstått bedrageri innebærer manipulering av binær opsjonshandel programvare for å generere tapende handler. Disse klagene hevder at de Internettbaserte binære alternativhandelsplattformene manipulerer handelsprogramvaren for å forvride binære valgpriser og utbetalinger. For eksempel, når en kundehandel handler, blir nedtellingen utløpt vilkårlig til handel blir et tap. Uregistrerte transaksjoner, operasjoner, meglerforhandlere eller handelsutvekslinger Ulovlige opsjoner Transaksjoner I tillegg til pågående svindelaktivitet kan mange binære alternativer trading plattformer fungere i strid med andre gjeldende lover og forskrifter, inkludert visse registrering og forskriftskrav fra CFTC og SEC , som beskrevet nedenfor. Visse registrerings - og forskriftsmessige krav til SEC For eksempel kan noen binære alternativer være verdipapirer. I henhold til lovene om føderale verdipapirer kan et selskap ikke lovlig tilby eller selge verdipapirer med mindre tilbudet og salget er registrert hos SEC eller et fritak fra slik registrering gjelder. For eksempel, hvis vilkårene i en binær opsjonsavtale gir en spesifisert avkastning basert på prisen på et selskaps verdipapirer, er binær opsjonskontrakt en sikkerhet og kan ikke bli tilbudt eller solgt uten registrering, med mindre et unntak fra registrering er tilgjengelig. Hvis det ikke er registrering eller fritak, vil tilbudet eller salg av det binære alternativet til deg være ulovlig. Hvis noen av produktene som tilbys av binære options trading plattformer er sikkerhetsbaserte swaps, vil ytterligere krav gjelde. I tillegg kan noen binære alternativer trading plattformer fungere som uregistrerte megler-forhandlere. En person som driver virksomhet med å utføre verdipapirtransaksjoner for andre i USA, må generelt registrere seg hos SEC som meglerforhandler. Hvis en binær opsjonshandelsplattform tilbyr å kjøpe eller selge verdipapirer, gjennomføre transaksjoner i verdipapirer, eller motta transaksjonsbasert kompensasjon (for eksempel provisjoner), bør den sannsynligvis bli registrert hos SEC. For å avgjøre om en bestemt handelsplattform er registrert hos SEC som meglerforhandler, kan du besøke FINRAs BrokerCheck. Noen binære options trading plattformer kan også fungere som uregistrerte verdipapirutvekslinger. Dette ville være tilfelle hvis de matchet ordrer i verdipapirer fra flere kjøpere og selgere ved å bruke etablerte, ikke-skjønnsmessige metoder. Det er imidlertid tilfeller hvor en registrert meglerforhandler med et handelssystem eller plattform lovlig ikke har noen plikt til å registrere seg som en bytte. Visse registreringskrav og regulatoriske krav til CFTC Det er ulovlig for enheter å søke, godta tilbud, tilby eller inngå handelsalternativer transaksjoner (for eksempel utenlandsk valuta, metaller som gull og sølv og landbruksprodukter som hvete eller mais) med amerikanske statsborgere, med mindre disse opsjonstransaksjonene utføres på et utpekt kontraktsmarked, et unntatt handelsforetak eller et utenlandsk handelsforetak, eller er utført med amerikanske kunder som har en nettoverdi som overstiger 5 millioner. For å se den nyeste listen over børser som er utpekt som kontraktsmarkeder, sjekk CFTCs nettside. Det er for øyeblikket bare tre utpekte kontraktsmarkeder som tilbyr binære alternativer i den amerikanske Cantor Exchange LP Chicago Mercantile Exchange, Inc. og Nord-American Derivatives Exchange, Inc. Alle andre enheter som tilbyr binære alternativer som er handelsalternativer transaksjoner gjør det ulovlig. Ytterligere enheter som anmoder eller aksepterer ordrer for handelsalternativer transaksjoner og aksepterer blant annet penger til å marginalisere, garantere eller sikre varemerketransaksjonene, må registrere seg som Futures Commission Merchant. Enheter som fungerer som motpart (det vil si, de tar den andre siden av transaksjonen fra kunden i motsetning til matchende ordrer) for transaksjoner i utenlandsk valuta opsjoner for kunder med en nettoverdi på under 5 millioner må registreres som en Retail Foreign Exchange forhandleren. På grunn av manglende overholdelse av gjeldende lover, dersom du kjøper binære alternativer som tilbys av personer eller enheter som ikke er registrert hos eller underlagt tilsyn med en amerikansk regulator, kan du ikke ha full nytte av sikkerheten til de føderale verdipapirene og varemerker som er satt på plass for å beskytte investorer, ettersom noen garantier og rettsmidler er tilgjengelige bare i forbindelse med registrerte tilbud. I tillegg kan enkelte investorer kanskje ikke i stand til å forfølge noen rettsmidler som er tilgjengelige for uregistrerte tilbud. Endelige ord Remembermuch av det binære alternativet markedet opererer via Internett-baserte handelsplattformer som ikke nødvendigvis oppfyller gjeldende amerikanske forskriftskrav og kan være engasjert i ulovlig aktivitet. Ikke invester i noe du ikke forstår. Hvis du ikke kan forklare investeringsmuligheten i noen få ord og på en forståelig måte, må du kanskje vurdere den potensielle investeringen på nytt. Før du investerer i binære alternativer, bør du ta følgende forholdsregler: 1. Sjekk om binæropsjonshandelsplattformen har registrert tilbudet og salget av produktet med SEC. Registrering gir investorer tilgang til nøkkelinformasjon om vilkårene for produktet som tilbys. Du kan bruke EDGAR til å avgjøre om en utsteder har registrert tilbudet og salget av et bestemt produkt med SEC. 2. Sjekk om binæropsjonshandelsplattformen selv er registrert som en bytte. For å avgjøre om plattformen er registrert som en bytte, kan du sjekke SECs nettside for utvekslinger. 3. Sjekk om binæropsjonshandelsplattformen er et utpekt kontraktsmarked. For å finne ut om et foretak er et utpekt kontraktsmarked, kan du sjekke CFTCs nettside. Endelig, før du investerer, bruk FINRAs BrokerCheck og National Futures Associations Bakgrunnsforbindelsesstatusinformasjonssenter (BASIC) for å sjekke registreringsstatus og bakgrunn for enhver firma eller finansiell profesjonell som du vurderer. Hvis du ikke kan bekrefte at de er registrert, ikke handle med dem, ikke gi dem noen penger, og ikke dele dine personlige opplysninger med dem. Beslektet informasjon CFTC Office of Consumer Outreach har gitt denne informasjonen som en tjeneste for investorer. Det er ikke en juridisk tolkning eller en uttalelse av CFTC-politikken. Hvis du har spørsmål om betydningen eller anvendelsen av en bestemt lov eller regel, vennligst kontakt en advokat som spesialiserer seg på verdipapirloven. En omfattende veiledning for riktig installasjon og redigering av ENBer for både n00bs og gurus - ved S. T.E. P. Team og bidragende medlemmer GUIDE FORUM THREAD SUPPORT FORUM POST-PROCESSOR FORSLAG Innledning ENB er kort for ENBSeries, som er en etterbehandlingsmotor med versjoner tilgjengelig for mange spill, inkludert Skyrim. Denne veiledningen vil hjelpe nybegynnere å bli kjent med grunnleggende om å installere og bruke ENBSeries og vil også gi svar på mange spørsmål som gjelder for alle brukere fra de som ønsker å raskt installere og konfigurere ENBoost eller en fullblåst ENB forhåndsinnstilling, samt avanserte brukere og ENB forhåndsinnstilte utviklere som ønsker å referere mer av teknisk informasjon. Hovedveiledningen er skrevet for å adressere nybegynnere og avanserte brukere med hurtigstart i tankene. Lenker til mer informasjon og tilleggsguider er inkludert. Hva er ENB ENBSeries (ENB)? En modifisering etter modifikasjon (mod) opprettet og vedlikeholdt av Boris Voronstov. Hva dette betyr er at ENBSeries legger til digitale forbedringer av spillene ved å endre videoutgangen etter (eller post) dekodingsprosessen av spillverdier til det første grafiske resultatet. Første etterbehandling er utført av spillets shader-program (er). og ENBSeries bygger på denne innledende etterbehandlingen ved hjelp av mer avanserte teknikker som spill-shader-motoren enten ikke er i stand til eller bare ikke implementerer seg selv. Dette oppnås ved å bruke en tilpasset API i form av et dynamisk koblingsbibliotek (DLL) til spillet shader-motoren. I tillegg til avansert shading etterbehandling implementerer ENBSeries også en minnesjef, kalt ENBoost, som forbedrer effektiviteten til videominnehåndtering, noe som resulterer i økt ytelse og stabilisering, i tillegg til den økte kvaliteten som leveres av etterbehandlingsmotoren. Hvis det var for teknisk, er ENBSeries (ENB) en mod som gjør at forfattere kan lage egendefinerte forhåndsinnstillinger (ofte kalt ENBer) som forandrer noen effekter, som belysning, og forbedrer eller erstatter andre, som skygger og sol. Hver forhåndsinnstilling kan tilby et utvalg av utkikksmiljøer for spillet det brukes til. Slik som å gi en kulere eller varmere fargepalett, fantasi eller realistiske belysningsmiljøer, og heller ikke mer levende eller dyster metning. Kombinasjonene er uendelige, og det er sannsynligvis en ENB-forhåndsinnstilling som er perfekt for enhver brukers personlige smak. Imidlertid kommer alle de ekstra effektene ofte til en pris for ytelse. Heldigvis gir de fleste forfattere ytelsesversjoner av sine forhåndsinnstillinger som er lettere på ressurser. Hva er ENBoost ENBoost? En minnehåndteringsfunksjon legges til ENBSeries for å takle krasj og fryser relatert til den kjente systemminne (RAM) grensen for 32-biters applikasjoner som Skyrim. Det er en stor del av en flerdeløsning. STEP anbefaler å håndtere denne begrensningen (se 2.C. Extenders-delen av STEP Guide). ENBoost er inkludert i ENBSeries grafikkmodifisering og er nå innlemmet i alle ENB-forhåndsinnstillinger ved hjelp av ENBSeries v0.192 og nyere. ENBoost kan også implementeres som en frittstående video-grafikkminnehåndterer for Skyrim uten å implementere ENB etterbehandlingseffekter. For å forstå hvordan ENBoost fungerer, er det viktig å først vite hvordan Skyrim forvalter minne. Det viktigste Skyrim-spillet kjørbare, TESV. exe, er et 32-biters stort adressespørsmål (LAA) - program. Dette betyr at selv om TESV. exe kun kan bruke maksimalt 2 GB systemminne på 32-bits Windows-systemer, kan det få tilgang til opptil 3,1 GB systemminne (4 GB - 900 MB systemressurser) på 64-bits systemer. For å kjøre skjermkortet for å vise Skyrims 3D-gjengitt grafikk, må TESV. exe lagre objekt geometri (formene av ting i spillet) og teksturdata som er cached i minnet, som deretter kopieres til skjermkortene VRAM for å vise. Minnegrensen er ikke et problem med en umodd Skyrim fordi de bufrete dataene er dynamisk lastet og lastet for å gjøre rom for nye data etter behov, og det fyller nesten ikke helt opp alt TESV. exes tilgjengelig RAM. Men når mods legges til Skyrim, er minnet som trengs for hurtigbufrede data, betydelig økt, og jo flere mods som brukes, spesielt høyere oppløsningstekstmodus. Jo høyere sjanse for at TESV. exe kommer tomt. Når dette skjer, krasjer enten programmet eller noen objekter blir ikke gjengitt. ENBoost overstyrer denne minnesbegrensningen av. bruker tilgjengelig VRAM på skjermkortet ditt og bruker systemminne utenfor TESV. exe for dynamisk allokert cached data. Den andre metoden er oppnådd ved å kjøre en kjørbar navngitt enbhost. exe. som legger til en annen 4 GB minne tilgjengelig for ENBSeries å administrere per forekomst. Effektiviteten og ytelsen til ENBoost bestemmes av en rekke faktorer, som for eksempel størrelsen på system RAM VRAM, kvalitet på skjermkort, versjon av Windows OS, CPU, og til og med kortkortets minnehastighet. Heldigvis har en rekke ENBoost brukerinnstillinger blitt lagt til for å regne for det enorme antallet brukere av systemkonfigurasjoner. ENBoost Installasjon ENBoost Quickstart Instruksjoner 160160160160160160Notice: ENBoost er ikke ENB per se. I stedet implementerer ENBoost frittstående konfigurasjon bare minnefunksjonsfunksjonene til ENB uten belysningsenhetene som de fleste forbinder med ENB. Dermed er ENBoost en viktig utvidelse som STEP anbefaler for ALLE brukere, selv de som ikke kjører ENB riktig. ENBSeries (i all sin herlighet) Som beskrevet i introduksjonen ovenfor, omfatter ENB Preset (aka ENB) alle funksjonene i ENBSeries, inkludert ENBoost og alle etterbehandlingsfunksjoner. ENBSeries v0.236 vs v0.279 De nyeste versjonene av ENBSeries tilgjengelig for nedlasting er v0.236, v0.262 og v0.279. De fleste ENB-forhåndsinnstillingene som fortsatt er i aktiv utvikling, har blitt oppdatert for å utnytte en av disse versjonene, eller har uttalt at de er kompatible med dem. Ethvert ENB-forhåndsinnstilling som bruker en versjon før v0.236, er mest sannsynlig utdatert og kan muligens ha problem med de nyeste versjonene av ENBSeries. De forhåndsinnstilte anbefalingene nedenfor er gjeldende for minst en av disse versjonene. Så, hva er forskjellen? Det har vært flere forbedringer mellom utgivelsene. Fra v0.236 til v0.279 er følgende lagt til: Parallax for terreng Muddiness kontroll av vann Skyskygger Volumetriske stråler Mist effekt Supersampling for omgivende okklusjon Edge AA på lasteskjermer Optimalisering av omgivende okklusjon pluss et nytt visualiseringsverktøy for forhåndsdefinerte forfattere og tweakers Forbedret blanding av visse effekter Feilrettelser: Belysning Detaljert skygger lagt til lyspære typer: halvkule og spotlight Andre ytelsesoptimeringer Andre feilrettinger ENBSeries Installasjon Dette er en grunnleggende hurtigstart for å sette opp ENBSeries. De fleste ENB-forhåndsinnstillinger inkluderer imidlertid installatører eller detaljerte installasjonsinstruksjoner av deres egen. Disse instruksjonene gir hjelp der enkelte ENB-forhåndsinnstillinger mangler. Forsøk alltid de forhåndsinnstilte instruksjonene først, og bruk disse instruksjonene for å fylle ut blankene om nødvendig. Last ned den nyeste ENB-binæren. Koblingene nederst på siden viser alle binariene. Velg den nyeste filen (vanligvis den øverst på listen), og klikk på knappen nederst på siden på neste side. Velg og last ned en forhåndsinnstilling fra Nexus (eller se noen av våre foreslåtte forhåndsinnstillinger nedenfor). Hvis nødvendig for den valgte Forhåndsinnstillingen, last ned ENB Helper. og pakke ut enbhelper. dll inn i. skyrimenbseries. opprette katalogen om nødvendig. 160160160160160160Notikk: Hjelperfilen kreves av ENB v0.250 for støtte per vær og leveres vanligvis med forhåndsinnstillingen hvis forhåndsinnstillingen krever det. Trekk ut d3d9.dll og enbhost. exe fra WrapperVersion-mappen i ENB-arkivet (enbseriesskyrimv0xxx. zip) i. skyrim. Alternativt. Hvis WrapperVersion ikke fungerer som annonsert, kan du prøve InjectorVersion. Fjern eventuelle eksisterende rester av Wrapper-versjonen, og trekk kun ut enbhost. exe. ENBInjector. exe. enbinjector. ini. enblocal. ini. og enbseries. dll-filer fra InjectorVersion-mappen til. Skyrim. 160160160160160160Notice: Hvis du kjører injeksjonsversjonen, må ENBInjector. exe kjøres i bakgrunnen før du starter spillet, eller ENBSeries vil ikke fungere. Konfigurer enblocal. ini i henhold til ENBoost-anbefalingene, bortsett fra følgende viktige forskjeller: GLOBAL UsePatchSpeedhackWithoutGraphicsfalse UseDefferedRenderingtrue Konfigurer skyrimprefs. ini i henhold til følgende: Vis iMultiSample0 bFloatPointRenderTarget1 Også sjekk ut Slothabilitys ENBSeries Installasjonsvideo for en veldig god videoopplæring om grunnleggende ENB-installasjon. Advarsel om Enblocal. ini Noen ENB-forhåndsinnstillinger vil inneholde en enblocal. ini-fil. Dette anbefales ikke, og brukere bør ikke overskrive sin egen fil med den som er inkludert i noen forhåndsinnstillinger. Årsaken til dette er at denne enblokale filen er ment å brukes til hvert brukers personlige system. Bare omtrent en tredjedel av filen er forhåndsinnstilt. Beste praksis er at brukerne skal åpne sin personlige enblocal. ini kopi ved siden av filen som følger med forhåndsinnstillingen, og kopier kun over endringer fra følgende seksjoner: Anbefalte ENB-forhåndsinnstillinger Siden introduksjonen av ENBSeries for Skyrim har det vært hundrevis av ENB-forhåndsinnstillinger opprettet imidlertid , de fleste har ikke blitt oppdatert for å bruke den nyeste versjonen av ENBSeries, derfor se den valgte ENB Presets dokumentasjonen for å sikre at den riktige versjonen av ENBSeries er lastet ned. Det finnes ENB-forhåndsinnstillinger som kommer i omtrent alle stiler og farger. Som sådan kan denne delen være svært subjektiv. STEP foreslår at du surfer rundt for å finne den perfekte forhåndsinnstillingen som passer til brukerens personlige preferanser. Det er ikke en offisiell STEP anbefalt ENB Preset (ennå), men nedenfor er noen gode, allment brukte forhåndsinnstillinger og informasjon om dem. For å gjøre et forslag eller en kommentar om utdatert informasjon for de oppførte ENB-forhåndsinnstillingene, gjør det på ENB-veiledningsgruppen. For generelle installasjonsinstruksjoner, se delen Installasjon, men det anbefales å følge installasjonsinstruksjonene for forfattere som finnes på ENB Presets Nexus-siden. Vividian - Weather and Lighting Baseline. Tundra ENB støtter for tiden ENBSeries v0.266. Beskrivelse. Tundra ENB er kanskje ikke så populær eller kjent som de andre på denne listen, men det skal ikke tas lett. Tundra ENB tar sikte på å være allsidig ved å tilby tre forskjellige atmosfæreversjoner som passer til et bredt spekter av preferanser fra fantasi til kald og hard. Selv om denne forhåndsinnstillingen kan brukes uten den, anbefaler du at du har installert ELFX. En negativ for noen brukere vil være at Tundra ENB ikke støtter CoT, og forfatteren hevder at Preset ikke sannsynligvis vil støtte det på grunn av den enorme mengden arbeid som gjør det ville ta. Versjoner Tundra ENB kommer i tre versjoner: Vibrerende: forfatteren sier det best, Vibrant er for de som ønsker å drepe troll på LSD. Selv om det ikke er så sprø, har denne versjonen mer mettede og levende farger, mer blomstring og en lysere atmosfære som gir en mer fantasisk følelse til spillet. Varm: Denne versjonen var forfatterne forsøk på å holde seg nær vaniljefarger for å beholde den opprinnelige atmosfæren. Fargene har bare blitt vektlagt litt mer, og det er sannsynligvis den mest populære versjonen. Chilly: designet med mindre fokus på farge og mer på å bringe en kald atmosfære inn i Skyrim. Denne versjonen farger er ikke mettet eller understreket og har en blå overton. Faktisk er fargene noen gang så lite skyllet ut som gir spillerne en følelse av det kalde miljøet Skyrim er virkelig Denne versjonen kan også sees som litt dyster på grunn av fargetone, men dette gir en forfriskende opplevelse til et gammelt spill. Skuddene ovenfor er en blanding av disse versjonene. Performance Tundra ENB er ikke laget med ytelse som en viktig bekymring, men det er to versjoner tilgjengelig for high-end og mid range systemer. Dette betyr ikke at disse alternativene vil ødelegge systemet ditt, men forfatteren gjør det ikke og er usannsynlig å gi en ytelsesversjon på grunn av at disse krever effektene blir slått av, noe som vil forandre utseende og preg på forhåndsinnstillingen. Forfatteren kjører et høyere-end-kort, slik at brukerne ikke får den forestillingen de ønsker, vil sannsynligvis måtte gjøre noen tilpasning av sine egne. Tundra ENB-funksjoner Noen av funksjonene i Tundra ENB inkluderer: Tre tilpassede smaker å velge mellom Tilpassede vær for tåke, snø, storm, regn, aske, overskyet og klart vær Kompatibilitet med Nigh Eye effekter og Predator Vision Annet ENB forhåndsinnstillinger Den ovenfor nevnte ENB Forhåndsinnstillinger er en svært liten prøve av forhåndsinnstillingene som er tilgjengelige på Nexus. De er både populære og oppdaterte, men brukerne oppfordres til å utforske andre alternativer for å finne ENB-forhåndsinnstillingen som passer til deres stil. Brukere kan søke Nexus og bla gjennom de 100 ENB forhåndsinnstillingene som er tilgjengelige. ENB-Complimenting Mods Nedenfor er noen mods som vanligvis fungerer bra når de kombineres med ENB Presets, men vær sikker på at du ser den valgte ENB-forhåndsinnstillingsdokumentasjonen for mod-kompatibilitet før du bruker noen av modene nedenfor. Darkness Dark Dungeons for ENB - Dette mod forteller ENB å gjengi fangehuller som om natten. Mange ENBer inkluderer valgfrie filer for mørkere huler, fangehuller og netter. Sjekk med ENB-forhåndsinnstillingen for disse alternativene før du bruker en tredjeparts mod for dette. Noen belysningsmoduser er kanskje ikke kompatible. Fikser Skyrim Particle Patch for ENB - Dette fikserer shaders eller blander egenskaper på enkelte objektmasker som har sine parametere satt feil. Enkelte ENB-forhåndsinnstillinger inneholder denne oppdateringen under installasjonen eller gir den inn som en valgfri fil. Tåkelegg Fjern tåke V2 - Dette fjerner den omgivende tåken som finnes innendørs på mange steder. Den har støtte fra alle DLCs. Interiør og Dungeon Fog Remover - Fjerner helt tåke masker fra de fleste dungeon og innendørs steder. Dette modet er kompatibelt med fjernet interiør tåke V2 over, de to kan brukes sammen. Revolusjonert utvendig tåke - Dette reduserer tettheten på tåke og øker avstanden at den begynner å bli ugjennomsiktig. Hvis du bruker RCRN, er det en kompatibilitetsversjon som skal brukes i stedet. Noen mods som ofte kombineres med ENB er ikke kompatible med modene nevnt her (dvs. Climates of Tamriel, Realistic Colors og Real Nights, etc). Som god modding praksis, vennligst gå gjennom Readme av hvilken som helst mod som brukes. Verktøy ENB FXAA SweetFX Manager og Remover - Fjerner ENB og FXAA installasjoner og gir spor for å laste forskjellige ENB konfigurasjoner for rask og smertefri bytte. IMAGINATOR - Visuell kontrollenhet for Skyrim - In-game verktøy som gjør det mulig å justere farge og belysningsinnstilling som lysstyrke, fargetone, kontrast, metning etc. For mange brukere har dette vært en nyttig måte å justere justeringsfarger og belysning i spillet med eller uten ENB. DYNAVISION - Dynamisk dybdeskarphet - legger til en kontrollerbar dynamisk dybde og autofokus til Skyrim. 160160160160160160Notice: IMAGINATOR er i stor grad blitt erstattet av ENBSeries GUI Editor nå med i alle ENBSeries versjoner. DYNAVISION har i stor grad blitt erstattet av egendefinert DoF levert av forhåndsdefinerte forfattere. ENB Extensions Følgende komponenter og tweaks er valgfrie og IKKE kreves for en vellykket ENB-implementering. SMAA (anbefales) For brukere av ENB, hvilken som helst versjon av ENBSeries etter v0.119, er ikke maskinvare AA støttet lenger. Derfor har ENB-brukere bare følgende alternativer til dem ENB EdgeAA, SMAA eller SweetFX ved hjelp av en injeksjon. For brukere på low-end-systemer er ENBs EdgeAA sannsynligvis det beste valget fordi det kommer med nesten ingen ytelse tap. SubPixel Morphological Anti-Aliasing (SMAA) er en fantastisk etterbehandling anti-aliasing metode. SMAA behandles etter ENBSeries-prosessen som gir nesten like høy kvalitet på MSAA, ved en fraksjon av resultatstrekket. Brukere kan også bruke SMAA-sprøytebrukere med EdgeAA aktivert for å muligens få en enda bedre bildekvalitet. SMAA er en flott erstatning for driver AA eller spillmotorer AA for brukere på mellom - og high-end maskiner. Så for disse brukerne vil SMAA være det beste alternativet. Det er også verdt å merke seg at SMAA-sprøytebrukeren kan brukes uten ENB som en frittstående erstatning for spillene eller driverne AA-metoden. Selv om noen ENB-forhåndsinnstillinger ikke inneholder SMAA i sine pakkede filer, er det fortsatt mulig å bruke SMAA med noen forhåndsinnstilt så lenge det ikke er en ekstra d3d9.dll som allerede er i bruk i PROXY-delen av enbseries. ini-filen. For å installere SMAA, gjør følgende: Hvis SMAA ikke leveres av ENB-forhåndsinnstillingen, kan brukerne laste den ned herfra. Ekstra filen lastet ned til et ønsket sted I mappen d3d9 (ikke bruk filene fra mappen d9d10.) Gi nytt navn d3d9.dll til d3d9smaa. dll. Ikke-ENB-brukere trenger ikke å gi nytt navn til denne filen. Kopier nå følgende filer til roten Skyrim-katalogen (ikke datakatalogen): d3d9smaa. dll injector. ini SMAA. h SMAA. fx For å aktivere SMAA med ENBSeries, angi følgende i PROXY-delen av enblocal. ini-filen: To endre kvaliteten på SMAA, åpne injector. ini-filen i et tekstredigeringsprogram (for eksempel Notisblokk) og endre forhåndsinnstilt parameter: De tilgjengelige kvalitetsinnstillingene er oppført over parameteren. Standardinnstillingene er: Lav er 60 kvalitet, Medium er 80, Høy er 95, og Ultra er 99 kvalitet. Dette ligner 2xAA, 4xAA, etc, og hvert trinn høyere kommer med mer av et ytelsestap. I tillegg kan en egendefinert forhåndsinnstilling opprettes i SMAA. h-filen som vist i bildet nedenfor for Uber-forhåndsinnstillingen. Dette er imidlertid en svært avansert prosess, og det er derfor ikke anbefalt for de fleste brukere og vil ikke bli diskutert her. For brukere som ønsker å lære mer om SMAA, finnes det en veldig grundig og teknisk PDF tilgjengelig her. ELE (Enhanced Lighting for ENB) Enhanced Lighting for ENB (ELE) er et sett med mods, av forfatteren JawZ, som er rettet mot å balansere lyset av Skyrim. Det justerer alle typer belysning i spillet, slik at både Skyrim ser bedre ut med ENBSeries og for å gjøre det lettere for forhåndsdefinerte forfattere å tilpasse og balansere sine forhåndsinnstillinger uten å måtte ofre et belysningsområde over en annen. Det er for tiden seks moduler til ELE, som hver balanserer et eget belysningsområde i spillet. Disse er utvendig belysning og vind, interiørbelysning, lyspærer, FX-effekter, stave - og lommelykt, og plugger. Disse modulene er fortsatt et arbeid pågår, men av disse modulene er Interior Lighting den mest komplette og den mest brukte mest av ENB forhåndsdefinerte forfattere til dags dato. Hver av disse modulene diskuteres nærmere nedenfor. Nedlasting . Det er også en ENB Preset opprettet av JawZ som bruker et lett ELE setup. Denne ENB-forhåndsinnstillingen ble opprettet som en modders ressurs, men kan brukes som en frittstående forhåndsinnstilling. Den er veldig lett på ytelse, gir vanilje-lignende farger, og gir også de grunnleggende forbedringene i ENBseries som forbedrede skygger. Modders kan bruke den til å forbedrefix noen vanilje problemer. Forfattere kan bruke den til å lage egne ENB-forhåndsinnstillinger. Installere ELE Bare installere ELE-modulene (beskrevet nedenfor) vil vanligvis ikke resultere i et utfall som ser bra ut med den valgte ENB-forhåndsinnstillingen. Forhåndsinnstillinger må være utformet for å fungere med ELE, eller resultatene fra installering av det kan ikke være ønskelig. Ofte, hvis en forfatter utarbeider sin forhåndsinnstilling rundt ELE, blir det Interior Lighting-modulen fordi den er den mest komplette av alle modulene og gir forfattere bedre kontroll over innvendige mellomrom enn uten det. Installere ELE er like enkelt som å installere noen annen mod. Bare last ned ønsket modul (er), og installer dem ved hjelp av en mod manager som Mod Organizer. Belastningsordren er svært viktig når ELE kombineres med andre belysningsmodus. Forfatteren har gitt flere eksempler på rekkefølgen som er utformet rundt ulike oppsett som skal gi et referansepunkt for de fleste brukere. Han har også gitt en liste over populære belysning mods som er og arent kompatibel med de enkelte modulene. Denne listen er ikke bare nyttig for moddere, men også for forhåndsdefinerte forfattere. Forfattere kan bruke kompatibilitetslisten når de bestemmer hvilke belysningsoverhalinger som skal støttes med sine forhåndsinnstillinger, hvis de velger å også bruke noen av ELE-modulene. ELE - Weathers Lite BETA I denne modulen har weathers blitt gitt mer naturlige farger, og de vil ikke lenger være avhengige av bildestørrelser. Weathers har også fått bedre nattedag deteksjon på dagtid, natt, soloppgang og solnedgang. Sollyset har blitt balansert gjennom alle værene, og skygger har blitt redigert for å bedre forbedre det synlige utseendet til SkyLighting-effekten. Sky banding har også blitt redusert betydelig med denne modulen. Noen visuelle feil som mørke horisonter under visse vær har blitt løst. Endelig er en ny soltekstur inkludert for å gå sammen med værendringene. Det forbedrer funksjonen Sun Rays, har ingen korn, null banding, og vil ikke overexponere det meste av himmelen som vaniljesolen tekstur gjør. ELE - Lite Dette er standardversjonen av ELE og har interiørbelysningsmodulen kombinert med disse andre modulene: ELE - Spell og Torch Lighting. ELE Plugin - RS Light Color. og ELE Plugin - FX Emittance. For mer informasjon om disse individuelle modulene, se nedenfor. ELE - Interiørbelysning Interiørbelysningsmodulen dekker endringer i bildene og LightingTemplates som har blitt balansert for mer naturlig forekommende farger. Bildeområdene og LightingTemplates har også blitt navngitt basert på hvilken type interiørcelle de påvirker. Dette har blitt gjort for forhåndsdefinerte forfattere, slik at de enkelt kan redigere en bestemt indre celletype uten å påvirke noe annet. Innvendige skygger har også blitt redigert slik at de er riktig opplyst og plassert ut fra det utvendige lyset som skinner inn fra sprekker i veggene eller basert på hvor mye vinduer i interiørcellen. Interior DirectLighting har blitt tweaked for å bli bedre brukt som en indirekte belysning som forfatteren mener fungerer som en god karakterbelysning derfor har retningen og fargen til DirectLighting begge blitt tweaked mot den enden. Den visuelle feilen med fangehullene ser lyse ut som dagslys som også blitt korrigert. Til slutt er alle de indre klasserte cellene løst, slik at de ser naturlig ut basert på plassering. For eksempel er Kynarethemplet et lyst klassifisert interiør mens Dragonsreach-kjelleren er et mørkt klassifisert interiør, derfor vil belysningen nå matche interiøret. Lyspærer Lyspærer-modulen dekker lyspærer for både interiør og eksteriør. Lyspære er lyset som avgir fra ildsteder, lys og lysekroner blant annet. Lyspære plassering er korrigert og nye nye fargestoffer tildelt dem basert på virkelige livskilder. Lyspærene har også blitt oppkalt basert på hvilken type lyskilde de er plassert på, så forhåndsdefinerte forfattere kan redigere en bestemt lyspæretype uten å påvirke noen av de andre lyspæretyper. FX-effekter FX-effektmodulen håndterer alle FX-endringer introdusert av ELE-pakken. Det gjør endringer i dynamiske endringer i Windows, slik at ENBSeries, selv, kan ha full kontroll over disse endringene. Denne modulen vil også justere plasseringen av FX-effekter, samt legge til eller fjerne noen FX-effekter basert på forfatterens dom. Stave - og fakkelbelysningspell og fakkelbelysningsmodul endrer farge, radius og intensitet i alle stavelyktene mens du gjør det samme for fakkellyset også. Som med de andre modulene, redigerer denne belysningen for å få en mer naturlig farge og endrer spesielt stavbelysningen for å passe de forskjellige typer staver mer nøyaktig. ELE Plugin - RS Light Color Dette pluginet ble opprettet for Relighting Skyrim, og er dermed fullt kompatibelt med det, men det er også kompatibelt med andre belysningsmoduser som ikke endrer ParentLight-lampen som finnes i objektvinduet i Creation Kit. Det gjør endringer i ParentLight-lampene ved å endre fargene, slik at de gir en mer naturlig farge basert på deres plassering i Skyrim. For eksempel vil alle lyspærer plassert ved branntype lyskilder gi av et naturlig brannlys. ELE Plugin - Falskaar Denne plugin ble laget for Falskaar. Det endrer noen innvendige celle menyverdier slik at ELE - Interior Lighting modulen kan ta full kontroll over Falskaar interiørceller. Denne plugin er nødvendig for Falskaar brukere som ønsker ELE-Interior Lighting å ha noen innvirkning i Falskaar interiør. På grunn av endringer gjør Falskaar Mod, uten denne plugin Falskaar interiør, vaniljbelysningen. ELE Plugin - FX Emittance I vanilje Skyrim og Relighting Skyrim mod, bruker solbelagte lyspærer i interiøret en effekt som kalles utvendig utslipp for å gjøre lyspærene forandre fargen deres basert på tidspunktet for dagen, for eksempel under solnedgang og soloppgang . I vanilje er disse fargene vanlig hvite og grå hovedsakelig. Dette pluginet endrer disse fargene mer til mer naturlige farger for en mer realistisk følelse. INI-konfigurasjoner ENB-konfigurasjonsfilene (enblocal. ini og enbseries. ini) inneholder alle de brukerkonfigurerbare parametrene som kreves for å tilpasse ENBSeries andor Presets. enblocal. ini Typisk bør enblocal. ini ikke endres i alle sammen blant forhåndsinnstillingene (selv om et par nøkkelinnstillinger må endres til aktiverbare ENB-belysningsforbedringer som tilbys av ENB riktig), så denne filen er vanligvis bevart blant forhåndsinnstillinger, samt ENB-oppdateringer . Av denne grunn vises enblocal. ini-konfigurasjonsinnstillingene ikke i denne håndboken (unntatt som referert i hurtigstartsguiden ovenfor), men er referert til i en tilleggsveiledning: ENBlocal INI Guide enbseries. ini Omvendt kan enbseries. ini endres dramatisk blant forhåndsinnstillinger, og noen forhåndsinnstillinger gir langt mer konfigurerbarhet enn andre ved hjelp av utvidelser innenfor forhåndsinnstillingen. Standard enbseries. ini leveres pakket med ENBseries selv, men noen forhåndsinnstillinger mangler enkelte nye innstillinger eller inneholder visse utdaterte innstillinger. Konfigurasjonsfilen inneholder alle de brukerkonfigurerbare parametrene som dikterer oppførselen og resultatet av ENB etterbehandlingsmotor. Det er mange konfigurerbare parametere, og dokumenterer (eller korrekt implementering) dem alle er utfordrende å si mildt. En omfattende beskrivelse av alle parametere etter seksjon er tilgjengelig i ENBseries INI Guide: ENBseries INI Guide Bruke ENB Weathers Det finnes et hjelpebibliotek (enbhelper. dll) som gjør det mulig å redigere parametere for hvert bestemt vær i Skyrim. Hjelperen er i hovedsak en API som spør om gjeldende værinformasjon fra Skyrim og bruker varianter av enbseries. ini-parametere ved hjelp av eksterne konfigurasjonsinitiasjoner. Disse eksterne konfigurasjon INIs vil tilsidesette motstridende parametere i hovedfilen enbseries. ini for spesifikke veier. Dette gjør det mulig å konfigurere, si blomstringsinnstillinger, for å variere mellom forskjellige værtyper. Disse værvarianter kan være svært komplekse (en konfigurasjon per unikt Skyrim-vær) eller veldig generelt (en konfigurasjon for bare et lite antall spesifikke værklasser). Hjelperbiblioteket og alle værkonfigurasjoner er plassert innenfor. skyrimenbseries. De fleste ENB-forhåndsinnstillinger som er konfigurert til å fungere med flere Skyrim-vær, pakker værhjelpen med installasjonsinstruksjoner som standard. For de som ikke gjør det, se avsnittet ENB Installasjon over for hjelp. Gjør det mulig å bruke hjelpebiblioteket og konfigurasjonene for å gi ENB tilpassede vær. 160160160160160160Notice: Konfigurere en ENB-forhåndsinnstilling som ikke støtter variasjon per vær, er foreløpig ikke dekket av denne håndboken. Dette ville være et flott tillegg hvis noen ønsker å gi noen grunnleggende opplysninger. Feilsøking av ytelsestips Mens ENB-forhåndsinnstillingene forbedrer Skyrim-bildene, forbedrer disse tilleggseffektene også en ytelse. Hvor mye av en FPS reduserer brukeropplevelsen avhenger av systemhardware, INI-innstillinger, teksturmodusoppløsninger, skjermoppløsning og en rekke andre variabler. Derfor er det nesten umulig å anslå hvor mye ENB-forhåndsinnstilling vil påvirke et brukers personlige system. Når det er sagt, er det noen ting brukere kan gjøre for å forbedre ytelsen. Først og fremst er det viktig for brukerne å beholde sine systemer i toppspillet. Som noe annet, hvis du tar vare på det, så vil det ta vare på deg. Noen enkle måter å gjøre dette på: Defrag harddiskene hvilke spill er installert på. Ikke defragmenter solid state drives (SSDer) Disse bør ALDRI bli defragmentert og det kan redusere levetiden. Imidlertid kan defragging av harddisker (HDDer) ikke bare bidra til å forbedre ytelsen mens du spiller, men kan også redusere belastningstider i spill og for andre applikasjoner også. Selv om Windows leveres med et enkelt defragging-program, anbefaler STEP enten Auslogics Disk Defrag eller Puran Defrag Free Edition. Hvis du bruker Auslogics, bruker du alternativet Defrag amp Optimize, siden dette også vil flytte de mest brukte filene nærmere forsiden av stasjonen. Defrag harddisker minst en gang i måneden eller når fragmenteringen er 10 eller over. Hvis brukerne CPUer blir brukt 100 eller systemminne er nær fylt, deaktiver alle unødvendige programmer som kjører i bakgrunnen mens spill for å frigjøre flere ressurser. Anti-virusprogrammering av disktilgangsbruk kan forårsake avmatning i lagring og innlasting, og eventuelle filer skannet. I stedet for å slå den av, vil det forhindre at antivirusprogrammet okkuperer filene som er i bruk, slik at det ignoreres spillkataloger og eventuelle modkataloger som brukes. Det begrenser også din viral eksponering for en pålitelig mappe (klarert om den kom fra legitime kilder). Noen anti-virusprogrammer har nå en spillmodus som kan slås på under spill økter for automatisk å redusere programmene ressursbruk på systemet. Hold Steam i offline modus. Dette er bare en ting å tømme ressurser som egentlig ikke er nødvendig. GPU-innstillinger spiller en enorm rolle for å bestemme kvalitet og ytelse. Å treffe den rette balansen i disse innstillingene er viktig for å oppnå et vakkert spill med jevne, spillbare bildesatser. Bruk veiledningene som er oppgitt i STEP-veiledningen som utgangspunkt. Juster og test innstillingene til riktig balanse, med jevn spillspill, oppnås. Tingen å huske her er å være realistisk med hva maskinvaren er i stand til. Vær også realistisk med INI-innstillinger. Over-tweaking kan, og vil, føre til ytelsesproblemer hvis systemet ikke er i stand til å håndtere tilleggsbelastningen. Use the STEP recommended tweaks and nothing else until its known whether the system can handle higher settings or not. High resolution textures and higher polygon count meshes also affect performance. There are countless mods which add these higher resolution assets to the game. Careful consideration should be used when adding these assets with an ENB Preset enabled. Experimentation and testing might be required to find the right balance of quality and performance which best fits the system hardware capabilities. Be realistic with screen resolutions. Users are not going to be able to play Skyrim in 4K resolution with a single GTX770AMD 7870. The maximum resolution of the video card is not the maximum resulotion it is capable of playing a heavily modded game with an intensive ENB Preset running. Users may have to lower their screen resolution if they want the full quality that presets provide. Again, its all about balancing visual quality with performance and this will be different for every user. Some of the more intensive ENB effects can also be disabled or lowered in the enbseries. ini file to improve performance at the cost of some quality. Instructions on how to disable these effects can be found in the INI sub-sections of this Guide. Changing to the performance version of some ENB Presets (where available) will essentially do the same thing therefore, users are encouraged to explore that route before disabling effects. If after following these performance tips users are still unable to achieve playable frame rates, the system hardware may not be capable of running ENBSeries or the chosen preset might be too intensive to for it. At this point users may want to consider either using other presets which may not be as demanding on hardware, upgrading their hardware, or not using ENBSeries altogether. CTD on game launch First be positive this is not a missing master issue After youve ruled that out, some users will experience a CTD after installing an ENB Preset due to having missing components of DirectX. The solution is to re-install DirectX 9 for games such as Skyrim and Fallout: New Vegas. Windows users will have to update DirectX by downloading the DirectX End-User Runtimes. If that option doesnt work, try installing the DirectX SDK and running the installer within. Re-installingupdating DirectX should install missing components needed by ENBSeries. Shadow Striping One of the great things about ENBSeries is that it usually fixes shadow striping. Some users, however, will still experience this issue if theyve edited their Skyrim INIs. In the screenshots below its hard to tell from their reduced size in the gallery, but notice the fuzziness along the edges of the shadows and the lines across some of the textures like the post and rock this is shadow striping. If this is preset, adjust the iBlurDeferredShadowMask parameter in the SkyrimPrefs. ini file (MO users will have to adjust it in the INI Editor in MO). It will be set to its default from when the INI files where created by the game launcher, unless users have manually adjusted it. Turning this parameter down to a lower usually results in sharper shadow detail however, turning it down too low can result in striping. Users can adjust this setting from 0-7. If striping occurs while ENBSeries is enabled, increase this parameters value by one, save the change, and test the new setting in-game. Continue to repeat this process until the shadow striping is gone. Usually between 3 and 5 are the best values. If the above is not helping or making the shadows too blurry, adjusting the fShadowDistance parameter may also help. This is the distance at which shadows are drawn from the object. Decreasing this will make these shadows less elongated and help to eliminate striping at lower iBlurDeferredShadowMask values however, adjusting this value too long can also result in unnatural looking shadows. AMDATI Users Set the following in enbseries. ini . In the SHADOW section: When updating drivers be sure to uninstall your current drivers before installing your new drivers. It is also not recommended to use Beta drivers. The current stable drivers can be found here. If you must use anisotropic filtering (AF), then either ENB-enabled or CCC-enabled is fine, but this depends entirely on the capability of your CPU since Skyrim is more CPU-intensive than GPU. ENB-enabled is better, but up to 8x is recommended unless you have at least 2GB of VRAM (generally the 69xx, 78xx, and 79xx series). Possible Crossfire Fix Please apply the following process to ensure Crossfire compatibility: Right-click on your desktop and open the Catalyst Control Center. Enter the 3D Applications Profiles. Choose Use AMD Pre-defined profile in the list at the bottom Select the Assassins Creed Brotherhood profile (acpb. exe) Go back to the top, select New application and press the Save button. Choose the TESV. exe application (in the root Skyrim folder) when the browser window pops up. Answer Yes when CCC asks if you want to override the default TESV profile. For users using 13.x drivers Open up the AMD Vision Engine Control Center (or the Catalyst Control Center). Make sure your are in Advanced View mode by clicking Preferences. Select Gaming and choose 3D Applications Profiles. Select Add and browse to and select TESV. exe. TESV. exe should now show up on that page. Select it and scroll down to CrossfireX Mode Select Use AMD Pre-defined profile and locate the Assassins Creed Brotherhood profile (acpb. exe) Overwrite the default profile when prompted. Disable ENB In-game A common issue with Depth of Field effects is that it is difficult to see the character while in the creation menu. There is a very simple solution for this. While playing, just press ShiftF12 to disable the ENBSeries processing entirely. This can be quite useful when creating characters or modifying them later via the showracemenu console command. When finished, just press ShiftF12 again to re-enable processing. Long Loading Times Some people may experience long loading times while using ENBSeries. An easy way to decrease your wait is by pressing ShiftF12 before or just after entering the loading screen to disable ENBSeries processing. When the game is loaded press ShiftF12 again to re-enable processing. 160160160160160160Notice: Although this still works, its an old trick for those with v0.119 or older. Starting with ENBSeries v0.265, Boris has fixed the framerate to 60FPS in order to help eliminate this issue ENB Support Forum If the above troubleshooting did not help, please refer to our ENB Support Forum for assistance.

No comments:

Post a Comment